Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Povinné ručení a ztracená složenka

Nevím jak bych začal, ale asi by byl vhodný nějaký pozdrav jako dobrý den, dobré odpoledne či dobrý večer.

Povinné pojištění

Stejně jako miliony lidí jsem si musel pořídit povinné ručení na auto. Chtěl bych předeslat, že nesouhlasím s povinným pojištěním a myslím, že by tato část našeho státního zřízení šla udělat jinak. Třeba tak, že by si člověk mohl ze zákona pojistit auto, aby ho využil jenom v období, na které ho skutečně potřebuje a ne, aby si za vybrané peníze vozili vyžraní papaláši prdele v luxusních vozech předních světových automobilových značek!

Argumenty opozice

Argumenty oponentů předchozích řádků budou zřejmě takové, že tímhle způsobem povinné ručení zřídit lze. No, jde zřídit na určitou dobu, ale pak následuje šílená byrokratická perzekuce, takže se na to každý, kdo se o to alespoň trošku zajímal, většinou vykašle a dál tupě platí celoročně.

Příklady perzekuce

Osoba, která se chce vymanit ze spárů povinného pojištění musí dočasně odhlásit vozidlo z provozu a dát malý technický průkaz + SPZ do tzv. depozita na městský úřad, odbor dopravní inspektorát. S tím jsou pochopitelně spojeny jisté náklady, navíc po dobu, kdy máte věci v depozitu (tím pádem neprovozujete nebo neužíváte dříve pojištěné vozidlo), Vám nejsou připisovány bonusy od pojišťovny. Ve finále je skutečně třeba propočítat, jestli má cenu takovou pytlohru absolvovat.

Náš zákazník náš pán?

Je třeba jít do důsledků, jako je denní pojištění. Každopádně jsem na to nikdy nedbal a nechtěl jsem do těchto věcí šťourat. Ale když mě pojišťovna, které jsem posledních deset let platil peníze včas (ani ne včas, spíš předčasně), kdykoliv přišel ten jejich debilní dopis se složenkou s určitou splatností, pošle v podstatně výhružný dopis, tak to už je to minimálně na zamyšlení!

Výhružný dopis?

Beru jednu věc, v podstatě měl ten člověk pravdu. Nezaplatil jsem včas (jedinou složenku za deset let). Ale upřímně Vám tady přiznávám, že to nebylo úmyslné. Já to nějak moc nehlídám, vždycky čekám, až přijde složenka a jak říká jeden kamarád, ty jsou přesné jak ministr drah.

Na to ty kurvy nezapomenů!

Tak říkával můj děda. Ale tentokrát buď složenku zapomněli poslat nebo se připletla mezi změť úžasných reklamních letáků, které hážu rovnou do kontejneru.

Soudní proces po deseti šťastných letech vzájemné spolupráce

Ve smyslu tohoto podnadpisu zazněly poslední řádky dopisu od pana XY z mé bývalé pojišťovny. Pokud nezaplatíte tuto částku do 35 dnů, jak hlásal onen trapný dopis, bude po Vás dlužná částka vymáhána soudně. Nezbývá dodat, že tohle je skutečně vrchol!

Ukončení spolupráce

Po tomto pro mě exotickém tahu ze strany pojištovny jsem složenku zaplatil na přepážce a ukončil s nimi spolupráci. Otázkou je, jak by postupovaly jiné společnosti.
Komiks Vesnička - Chudíkův superkšeft.
Stránky komiksu Vesnička

Štítky:

Diskuse o článku Povinné ručení a ztracená složenka

Anonymous Anonymní:

Pojišťovna od tebe vymáhala pojistné kvůli tebou podepsané smlouvě. V případě, že bys neměl zaplaceno a způsobil mi v onom období škodu, neměl bych možnost lehkou cestou dosáhnout náhrady. Musel bych se soudit. Pojišťovna tě tedy chrání. Pokud jsi zaplatil složenku a současně vypověděl smlouvu, pak se jednalo o doplatek za předchozí období. V případě přeplatku ti jej samozřejmě vrátí zpětně. Mám s pojišťovnama dobré zkušenosti a vždy mi způsobenou škodu plně uhradili, a to většinou včas a bez komplikací. Rozhodně se pojistky vyplatí.

 
Anonymous Anonymní:

Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

 
Blogger Holden Caulfield:

Předchozí komentář smazán, jednalo se o reklamní spam.

 
Anonymous Karel K.:

Tipnu si Českou pojišťovnu? Ta má takovýto odstrašující přístup komunikace s klientem, tedy soudě alespoň podle toho, že podobně jednali s mou tchýní, která u nich byla dlouhé roky a platila nemalé povinné ručení. Jednou se zpozdila a už tu byl pěkně hnusný dopis, absolutně nereflektující, že jde o dlouholetého klienta.
Takže tchýně od ČP přešla k Allianzu, k téže firmě jsme se přihlásili i my a švagr.
Každopádně mě překvapuje, jak se takové instituce chovají k zákazníkům. Jim je asi jedno, že klient přejde jinam.... No, ještě že máme konkurenční prostředí :)

 
Anonymous PetrC:

no, a mělo to pak nějaké pokračování? už se mi totiž stalo, že jsem zaplatil, taky pozdě,ale společnost to jaksi "zapomněla" zaznamenat a ještě dlouho mě urgovala :(

jinak mi to připomnělo příběh., který jsem četl tady:

http://www.stalosemi.cz/2009/11/nemate-povinne-ruceni-prijdou-na-vas-a-zaplatite-vic/

 
Blogger Holden Caulfield:

Odkaz v předchozím komentáři míří na MFA stránku. Jsem dnes v dobrém rozmaru, proto nemažu :) Zvažte sami, zda navštívíte.

 
Blogger Unknown:

Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

 
Blogger Holden Caulfield:

Adrian:

Velice rádi zveřejníme, kde se dá najít nejlevnějši povinné ručení. Pokud si za to zaplatíte.

 
Anonymous Jaromír:

nevím, ale ta stránka od PetrC mi nepřijde jako MFA, je to normální článek, akorát s odkazem na konci. MFA si představuju trochu jinak, tady si s AdSense moc neškrtne :D

 
Anonymous Povinné ručení:

Automobil nemusí být odhlášen v depositu, pokud člověk nechce platit povinné ručení. Vozidlo stačí mít zaparkované na soukromém pozemku v garáži nebo na zahradě. Pokud se vozidlo nenachází na veřejné komunikaci, neměl by s tím být žádný problém a rozhodně nenabíhají penále jako tomu bylo kdysi s ČKP (ale i tam dal soud za pravdu, když auto nebylo provozováno). To že lidé platí povinné ručení na spoustu měsíců zbytečně, když vůbec nejezdí nebo nebourají, je v pořádku. Kdyby to tak nebylo a pojištění by si sjednával pouze bourající řidič nebo člověk co jej využije na 100%, tak by se tím pojištění neuvěřitelně zdražilo.

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku