Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Kontaktní čočky: Otázky a odpovědi

Od dětství jsem si kurvil zrak při čtení knížek, čučení do monitoru a na televizi. Nezmoudřel jsem. Byl jsem odměněn jinak: několika dioptriemi na každé oko.

Jak se s tím má drsňák jako já poprat? Operace je drahá, výsledky ne vždy stálé, kvůli strachu z doktorů lézt dobrovolně pod (laserovou) kudlu neplánuju. Brýle mám. Používám nepříliš často (kino, TV, řízení auta) a věřte, že to není nic pro slabé nervy. Stačí napsat, že nesnáším, když jsou zapatlané, a všichni brejlouni mají jasno :) Ač jsem opatrný, byly již mnohokrát rozbity, rozsednuty či jinak pocuchány. Navíc pro současné ceny brýlí chybí slušné slovo. Kousek (nikterak ušlechtilého) kovu či plastu se prodává za sto a vícenásobek výrobních nákladů. Odmítám ze sebe dělat blba, který dá většinu měsíční mzdy za pár brýlí.

Poslední možností jsou kontaktní čočky. Napsal jsem tedy mail s praktickými otázkami do jedné firmy, která se zabývá jejich prodejem. Odpověděli stručně a jasně, třeba i Vám pomohou s rozhodováním.

Můj mail

Dobré odpoledne,

zvažuji už delší dobu kontaktní čočky. Ale mám špatnou zkušenost, bývalý spolubydlící se s nimi docela pral:
1) Prý se mu zhoršil zrak.
2) Po příchodu z večírků si je musel v podroušeném stavu vyndávat.
3) Vadil mu kouř a prach.
4) Musel s sebou pořád nosit roztok a nádobíčko + rezervní čočky.
5) Občas mu čočky vypadly a musel je hledat ve sprše a na jiných "skvělých" místech.

Tak bych se chtěl zeptat, jestli už technologie pokročila a existují finančně dostupné čočky, které bych alespoň týden nemusel vyndávat z očí, o kterých bych nevěděl, že je mám, a o které bych se nemusel starat.

Kdybych k Vám přišel, na kolik by pořízení vhodných čoček (včetně příslušenství, vyšetření, sady čoček na měsíc a dalších poplatků) celkově vyšlo peněz? Zajímá mě přibližná cena nejvýhodnější varianty splňující mé požadavky (vím, že záleží na výběru konkrétních produktů).

Odpověď

Dobrý den pane inženýre,

částečně se situace okolo nošení čoček zlepšila, částečně zůstala stejná.

1) Používáním kontaktních čoček se Vám zrak zhoršit nemůže. Zhoršuje se stárnutím, "opotřebením" oka.
2) Nové typy čoček ze silikon-hydrogelových materiálů již každý večer z očí vyndávat nemusíte.
3) Kouř a prach vadí spoustě lidí i bez čoček. S čočkami je to o to složitější, že se na nich v prašném prostředí mikroskopické částečky prachu usazují. Ty částečně odstraníte mrkáním, zbytek se řeší lubrikačními kapkami.
4) Jako u nošení brýlí i používání čoček se neobejde bez určitých pomůcek, jako jsou lubrikační kapičky, pouzdro. Rezervní čočky nosit nemusíte, nádobíčko také ne, ale při mimořádných situacích Vás nic nezaskočí.
5) Když máte čočky správně nasazeny, tak by samovolně vypadnout neměly. Vyplavit z oka se dají, takže při styku s vodou se dodržují určitá pravidla.

Čočky nových technologií existují. Jsou cenově dostupné a můžete je mít až 30 dní v kuse v očích. Vše je ovšem potřeba probrat s odborníkem (možno u nás při vyšetření a zácviku). Vyšetření u nás se zácvikem nošení a se startovacím setem čoček a roztoku je za 400,- Kč.

Co myslíte, půjdu do toho? :)

Štítky:

Diskuse o článku Kontaktní čočky: Otázky a odpovědi

Anonymous Anonymní:

Tak nás potom prosím průběžně informuj o tvých zkušenostech.
Dan

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku