Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Drsná romantika Hobo

Generální ředitel společnosti, kterou nehodlám jmenovat (řediteli říkejme třeba pan Bedřich), u které jsem nastoupil do pracovního poměru a přebral veškerou agendu týkající se logistiky, působil dojmem seriozního, vzdělaného, na první pohled distingovaného pána ve středních letech. Jediné, co by se mu snad na jeho vzezření dalo vytknout, byl nedbale udržovaný prošedivělý plnovous. Něco mně však na jeho osobnosti našeptávalo, že zrovna on nebude žádný obyčejný suchar v kravatě.

Šokující odhalení

Domněnka o tom, že můj nadřízený je muž dvojí tváře, se potvrdila jednou nad ránem! Čekám na peróně na spoj, který mě měl odvézt přímo do postele snad z nějakého večírku. Nepřítomně se dívám opřený o kandelábr před sebe na nákladní vlak, který přibržďuje asi o dvě koleje před nástupištěm. Vtom zahlédnu, jak z dobytčáku vyskakuje chlap v prošoupaném koženém kabátu a celý uválený si na hlavu nasazuje zmačkaný stetson. Byl to pan Bedřich. Dopadl přímo naproti. Bylo mu jasné, že jsem ho poznal. Klobouk si posunul do čela a prošel kolem mě.

Kdo jsou nebo byli Hobo?

Snad přijel z Ameriky divokého západu nebo tím dojmem jenom působil, ale na sto procent měl starej západ vypálený do tváře a do svého myšlení. Později jsme se spřátelili, ale nikdy jsem o tom podivném setkání na perónu nemluvil. Bedřicha jsem takhle na různých nádražích přistihl ještě několikrát. Pátral jsem a od té doby mám základní pojem o tom, co jsou to Hobo. A to, že nemám dát na první dojem a být drzý.

Hobo jsou zvláštní sorta lidí. Objevili se v USA a Americe celkově, když se budovala železnice. Dali by se označit za nádražní trampy. Jednalo se o jedince, kteří původně využívali železnici k cestování za prací na nákladních vlacích a zadarmo. Tímto způsobem se přemisťovali dle potřeby z místa na místo. Období jejich začátků se traduje od občanské války.

Označení a název Hobo nebo Hoboes je v oblasti jazykovědy téměř nevysvětlitelná záležitost. Toto slovo neexistuje v žádném jazyce jako označení člověka. O názvu se dnes dohadují přední světové kapacity pracující v oblasti jazykovědy. Slovo Hobo se nejčastěji vyskytuje či používá v USA ve státě California. Spekuluje se o tom, že je to neidentifikované slovo z indiánského jazyka.

Pocta Hobo

Pár let po tom, co jsem odešel z továrny, a po tom, co jsem se vrátil domů po toulkách světem, otevřu místní tisk a v rubrice Vzpomínáme vidím fotku pana Bedřicha. Pamatuju se, že mě to tenkrát docela zamrzelo. Dozvěděl jsem se, že spáchal sebevraždu. Prej se nechal přejet vlakem. Našli ho na kusé koleji s ujetýma nohama. Strojvedoucí nikoho neviděl. Já o tom vím svoje.

Miki Ryvola: Mrtvej vlak



Kam dál?
Vzpomínky na autostop: Jak na to, ztráty a nálezy

Štítky:

Diskuse o článku Drsná romantika Hobo

Blogger Unknown:

Ten kdo neco ví o logistika musi byt seriozni clovek ;)

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku