Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Firma BAŤA v roce 2014 - Zakladatel se obrací v hrobě

Minulý měsíc jsem po dlouhé době zavítal k Baťovi.

Firmě Baťa se už mnoho let nedaří. Prý nemohou konkurovat záplavě levných bot z Asie.

Stačil jeden nákup a dvě návštěvy prodejny, aby bylo jasné, proč tomu tak je.

Tenisky odnikud

Baťa prodává nejen své boty. Velkou část sortimentu tvoří obuv jiných značek.

Z nabídky jsem si vybral obyčejné plátěné tenisky North Star za téměř 500 korun.

Když jsem se prodavačky ptal (na krabici i jinde tato informace chyběla), odkud boty jsou, nebyla mi to schopná říct. Raději dlouze povídala, jak pečlivě kontrolují kvalitu každého páru.

Varovné signály jsem přešel a tenisky koupil.

Šunt horší než od Ťamanů

Uplynuly necelé tři týdny.

Na obou teniskách se objevila stejná vada. Došlo k obřímu odlepení podrážky.

Kdyby se mezi tisíci bot náhodou vyskytla jedna špatná, pochopil bych to. Ale shoda vad u celého páru značí jediné: Baťa prodává šunt.

100 let za opicema

Těžko mohu posoudit, jaký byl u Bati poměr ceny a kvality za první republiky.

Jisté je, že tehdy měl Baťa obří náskok před konkurencí (od výrobních postupů po péči o zaměstnance).

Když jsem šel tenisky reklamovat, jako bych se vrátil časem do dětství, kdy nám vládl soudruh Husák.

Očekával jsem (stejně jako u konkurence) vrácení peněz nebo možnost vybrat jiné boty. Místo toho jsem si vyslechl, že budou tenisky odeslány na posouzení a během 30 dnů mi dají vědět, co s nimi provedou.

Do té doby mám chodit naboso?

Zakladatel by dal dědicům pár facek

Dědicům se podařilo dokonale znehodnotit desítky let budovanou značku.

V současnosti je Baťa drahý, prodává nekvalitní boty a při objevení zjevných výrobních vad reaguje naprosto neadekvátně.

Krom nostalgie není žádný důvod tam nakupovat.

Kam dál?
Obchodní řetězce uvádějí: Pohádka o selhání jednotlivců

Štítky: ,

Diskuse o článku Firma BAŤA v roce 2014 - Zakladatel se obrací v hrobě



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku