Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace
Poutač - Psycholog v Pardubicích

Jak podpořit regionální potraviny? Zkraťme dobu trvanlivosti

Mikroblog
Nejen vlivem Bruselu je dnes regulováno kdeco.

Mnoho těchto regulací nejenže nepřináší nic pozitivního, ale navíc stojí spoustu peněz. Někdo se musí podle pravidel draze zařídit, někdo jiný musí (opět za draho) kontrolovat dodržování.

Proč tedy nové nařízení o nejvýše 14 denní trvanlivosti potravin?

Regionální potraviny se přes snahu Ministerstva zemědělství krom místních trhů pořád příliš neprosazují. Reklamní kampaně těžko přesvědčí obchodní řetězce, že zákazník ocení i jiné jídlo než od velkých nadnárodních dodavatelů.

Doba trvanlivosti = Klíčový nákladový faktor

Náklady na dopravu jsou v rámci konečné ceny naprosto zanedbatelné. Obvykle se jedná o méně než 2 procenta.

Producenti a obchodníci proto natahují doby trvanlivosti, aby mohli bez problémů zajišťovat výrobu a distribuci v rámci více států.

Pomocí nepřirozených postupů dosahují toho, že je možné třeba mléčné výrobky spotřebovávat staré i více než 1 měsíc.

Vše živé je v těchto produktech zabito. Jedná se o téměř sterilní materiál, který cestuje často stovky (tisíce) kilometrů nejprve jako levně vykoupená surovina a pak jako výrobek.

14 dní na téměř vše

Pokud stanovíme dobu minimální trvanlivosti u téměř všech potravin na nejdéle 14 dní od data výroby, mají nadnárodní hráči problém.

Samozřejmě konzervy, zavařeniny nebo uheráky by podléhaly jinému režimu.

Ale třeba u běžných mléčných výrobků a uzenin by dostali místní výrobci velký trumf.

Mohli by konkurovat přirozeným jídlem, přestože by umělohmotné podivnosti nikdo nezakázal, jen by prostě podražily a nemohly by jako jednu ze svých výhod deklarovat, jak dlouho vydrží.

Nulové náklady pro stát, pozitivní dopad na lidi

Náklady na kontroly by byly nulové. Stačilo by informaci dobře rozšířit, zákazníci by bonzovali sami. Na pokutách by se určitě vybralo víc než pár drobných.

Zákazníci by měli přirozenější potraviny, regionální výrobci by vzkvétali, zaměstnanost rostla...

Jedinou nevýhodou tohoto super nápadu je, že by Babiš ještě víc zbohatl.

Kam dál?
Obchodní řetězce uvádějí: Pohádka o selhání jednotlivců

Štítky: , ,

 Místo pro Vaše hodnocení:
Zrcadlo aktuálně: Lidl udělal pro růst mezd víc než všichni politici

Diskuse o článku Jak podpořit regionální potraviny? Zkraťme dobu trvanlivosti

Anonymous Ostropestřec:

Zajímavá myšlenka. Každopádně - jak sám říkáš - regionální potraviny = Babišovy potraviny, takže by to nebyla až taková výhra. :)))

 

Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku