Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Co chtít?

Nadpis článku je záměrně drobně provokativní.

Máme tu kliku, že žijeme na bezpečném místě v etapě dějin, kdy nejsme hnáni nejzákladnější potřebou přežít. Přežití samo o sobě máme v rámci společnosti relativně dobře zajištěné (jsme-li ochotní aspoň něco málo pro to udělat).

A tak se můžeme věnovat naplňování svých dalších potřeb. A nejenom potřeb, také tužeb. Ono by se to na první pohled mohlo zdát jako sranda. Ovšem zjistit, co já osobně potřebuji a co chci, není tak snadné. Je okolo toho spousta společenských pravidel, předsudků a tabu. Tak není od věci čas od času se k tomuto tématu dostat, zkusit se nad ním zamyslet, a možná ještě lépe - pokusit se jej také procítit.

Před několika měsíci jsem sem psala o svých třicetinách. Docela jásavý článek o tom, že jsem si splnila, co jsem v životě chtěla.

Ovšem od své dospívající sestry jsem dostala velice zajímavý dárek.

Láhev s pergamenem a pokyny (ve zkráceném znění):

1) Napiš vzkaz svému budoucímu JÁ s tím, co chceš uskutečnit, čeho chceš dosáhnout. Láhev zakopej na zahradě.
2) Až si někdy řekneš: "Stál můj život za to? Stal se aspoň jeden z mých snů skutečností? Kdybych svůj životní příběh vydala, chtěl by ho někdo číst?", vykopej láhev. Přeji Ti, aby sis mohla říct: "Všechny body vzkazu jsou splněny, svůj život jsem prožila dobře, je naplněný."

Ufffffffffffff.

Tak ta mě tedy dostala. Já si tu ňufňám, jak se mám dobře a jsem nejspokojenější na světě... a já bych snad měla ještě něco chtít? Asi si stejně jako Marianne myslí, že život začíná ve třiceti... /a nebo jde o úkol vhodnější spíš pro její věk ;D/

Trvalo mi několik měsíců, než se mi podařilo něco sesumírovat. A nemyslím, že by bylo důležité vám sem psát přesně, co si bude bucat někde u nás pod stromem. Spíš mám chuť vás inspirovat k podobnému zamyšlení. Ze zkušenosti můžu říct, že to může být docela jízda.

A naladit se na to můžete třeba i s hřejivým úkolem z filmu s Morganem Freemanem Deset položek a méně (který mimochodem doporučuji): zkuste bez přemýšlení říci 9 věcí, které nesnášíte a které milujete.

Hezký meditativní zbytek jara, milí přátelé!

Kam dál?
Vláda: Maminky od malých dětí, hurá do práce
7 optimisticky laděných článků

Štítky:

Diskuse o článku Co chtít?



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku