21. 9. 2017

Lidl udělal pro růst mezd víc než všichni politici

Nadpis dnešního článku jsem si vypůjčil od manželky.

Měla pravdu.

Lidl se stal měřítkem. Všichni začali porovnávat svou výplatní pásku s rozesmátými prodavačkami na billboardech.

Lidl udělal nejen krok A ve formě zvýšení mezd, ale odhodlal se také ke kroku B. Snížil úvazky na 30 hodin týdně.

Německému rodinnému řetězci (stejná famílie ovládá i Kaufland) se daří. A bude se dařit ještě líp. Evidentně to tam neřídí žádní idioti.

Naprosto úžasným způsobem získávají bezplatnou publicitu. Občas trochu zazlobí, aby na sebe upozornili. Ale jsou to takoví rebelové v mezích zákona.

Do toho plní přání zákazníků.

Nechce se vám ve čtvrtek ráno stepovat před prodejnou? Uděláme e-shop.

Rádi byste u nás nakupovali za stravenky? Zavedeme vlastní, nebudeme zbytečně platit stávajícím poskytovatelům.

Samozřejmě nedělám ze šéfů Lidlu kandidáty na svatořečení.

V první řadě jim jde o kšeft.

Čím se liší od vemen obvykle řídících firmy v ČR?

Chtějí dlouhodobý úspěch. Ačkoli vydělají měsíčně násobně víc než běžný pracant za rok, odolávají pokušení to bouchnout a mít za cenu krátkodobého zisku obří prémie s vědomím, že po nás potopa.

Předbíhají trendy.

Třeba zkracování pracovní doby nás nevyhnutelně čeká všechny. Odpracovat za 8 a půl hodiny naplno 8 hodin nelze. Zatím jsem takového machra neviděl.

Určují směr.

To, jak jiné řetězce převzaly retro potraviny, bylo až komické.

Doufám, že se bude opičit po Lidlu pořád víc firem. A že dřív nebo později se přidá také stát.

30 hodin týdně + zvýšený plat? To žádná partaj neslibuje.

Také Vás zajímá:
Penny, Billa, Albert: Všichni kradou. Jen Lidl ne
Test másla a test párků - Proč vítězí neznačkové produkty?

Žádné komentáře:

Okomentovat

KLIKNĚTE SEM a objevte Zrcadlo, web pro lidi, kteří myslí vlastní hlavou.